Fastighetsservice & Felanmälan
Här hittar du kontaktuppgifter om du har frågor eller problem som gäller ditt boende.
Felanmälan / Maintenance request
Om det är fel på något i din lägenhet, huset eller mobilitetstjänsterna gör du en felanmälan här.
För att göra en felanmälan, klicka på knappen nedan och fyll fylla i och skicka in formuläret.
English
To make a maintenance request, please press the buton below and fill out and and submit the form.
Fastighetsservice
För allmänna frågor om ditt boende till vår bovärd som inte är felanmälningar, skicka ett mail till:
fastighet@iggy-hyreshus.se
Om du vill ha något åtgärdat i din lägenhet, huset eller mobilitetstjänsterna, gör en felanmälan via formuläret.
English
For general questions to our maintenance person that are not maintenance requests, send an email to:
fastighet@iggy-hyreshus.se
If you need help with fixing something in your apartment or the house, please make a maintenance request by filling out the form above.
Fastighetsjour & störningsjour
Fastighetsjour och störningsjour sköts av Svensk säkerhet.
Dit kan du ringa för akuta fel i lägenheten mellan kl 16.00-07.00 på vardagar och dygnet runt på helger. Med akuta fel menas t ex en vattenläcka eller liknande eller om du upplever störningar.
Störning är något som gör dina grannar otrygga eller visar att du inte tar hänsyn till varken din bostad eller dina grannar. Det handlar inte om att någon spelar hög musik en gång eller att barn springer över golvet i en lägenhet. Störningsjouren gör en bedömning av ärendet när du ringer och de kan guida dig rätt när du ringer. Grund för bedömningen är hyreslagstiftningen och hyresvärdens hyresvillkor.
Om du ringer fastighetsjouren/störningsjouren och fallet bedöms som icke akut/överflödigt kommer vi att debitera kostnaden för utryckning på dig.
Tel: 010-207 85 85
Om brott pågår ska du ringa polisen, 114 114 eller 112.
English
Standby maintenance & disturbances
Standby maintenance for urgent problems or disturbances between 16.00-07.00 on weekdays and 24/7 on weekends in the apartment or house is operated by Svensk säkerhet.
Urgent problems are such as a water leak or similar. If you have a problem that is not urgent, please make a maintenance request in the form above.
Disturbances are something that makes your neighbours feel unsafe or shows that you do not consider the safety or welfare of your home or neighbours. It does not mean that someone plays music loudly once, or that a child is running around on the apartment floor.
Svensk säkerhet makes an assessment of the situation when you call and will guide you. The basis of the assessment is the Swedish law and the landlord’s policy.
If you call Svensk säkerhet and the situation is considered not urgent or needless we will charge you the cost of the callout.
Tel: 010-207 85 85
If a crime is being committed, call the Police on 114 114 or 112.
Administrativa frågor
Om du har frågor som rör det administrativa, som hyresfrågor, betalning, uppsägning av hyresavtal, lägenhetsbyte, andrahandsuthyrning eller dylikt kontaktar du:
bostad@siegel.nu